Go to content
11-min

Ohlédnutí za rokem 2024 aneb co se nám povedlo

Uplynulý rok byl pro nás jako výlet po středních Čechách – plný nečekaných zatáček a neobjevených zákoutí. Občas i s pocitem, že jedeme po polní cestě bez navigace. Když jsme zrovna neřešili, jak vyfotit středočeskou řeku, aby vypadala aspoň jako kaňon Verdon, tak jsme zkoušeli vytvářet obsah, který by turisty přilákal i do míst, kde je WiFi spíš mýtus. Ale i přes kreativní krize nebo technické nástrahy jsme dokázali, že region umí zaujmout. A taky, že náš tým zvládne vše. Co se nám povedlo?

Kraj se v loňském roce pěkně blýskl v médiích. Napsali o nás nejenom čeští, ale i zahraniční novináři, kteří přišli na to, že Česká republika není jen Praha. Na naše press tripy jsme nalákali novináře z více než dvaceti zemí světa. A aby toho nebylo málo, bylo o nás slyšet v éteru několika českých rádií.

4749-min

Pusť to k vodě!

Všechny červnové soboty a neděle jsme okupovali TV Nova s Víkendovou snídaní vysílanou přímo z těch nejkrásnějších koutů středních Čech. Zaměřili jsme se hlavně na vodu, protože to bylo jedno z hlavních komunikačních témat loňského roku. V květnu jsme totiž veřejnosti představili nový produkt cestovního ruchu Pustit k vodě. Tisková konference proběhla stylově v Marině Nelahozeves, kde se všichni, kteří dorazili, dozvěděli, že region je plný vodních zážitků – ať už přímo na vodě nebo blízko ní.

Marketingovou kampaní #TOPakce jsme stejně jako každý rok podpořili  akce, které se konají ve středních Čechách s podporou dotačních titulů Středočeského kraje a nechyběla ani marketingová podpora Středočeského kulturního léta, které proběhlo v krajských příspěvkových organizacích z řad kultury. V loňském roce si na něj probojovaly cestu nejen stálice, které návštěvníci znali z předchozích ročníků, ale i další jména českého hudebního a divadelního průmyslu. Nechybělo ani chybělo letní kino, a to hned na několika místech, nebo představení pro rodiny s dětmi.​ Na programu bylo celkem 63 akcí, na které dorazilo více než 6.800 diváků.

Outdoorová kampaň Utečte z města

Sousedé i krajani utíkají k nám 

Na jaře a v létě jsme se rozhodli opět nalákat turisty ze Slovenska a Polska.  Naše sousedy jsme oslovili vizuální kampaní na varšavském letišti a v polských obchodních centrech. Na Slovensku jsme šli ještě dál a oblékli slovenské autobusy do reklamy středních Čech. Destinaci jsme prezentovali i novinářům v Bratislavě, kde pro nás zahraniční zastoupení CzechTourism uspořádal tiskovou konferenci. 

Na podzim jsme se pokusili vizuálem „Utečte z města“ nalákat české návštěvníky, aby pískání kolejí v metru a vlacích vyměnili za šumění listí a vyrazili raději za krásami středních Čech. Vytvořili jsme pro ně i novou landing page 

V září jsme také ve spolupráci s CzechTourism spustili online videokampaň na zahraničních trzích. Cílem bylo podpořit zájem o destinaci Střední Čechy v podzimních měsících. Kampaň zaznamenala vysoký dosah, s miliony zobrazení a výrazným nárůstem interakcí a kliknutí, což potvrzuje úspěšné zacílení a rostoucí zájem publika.

7-min

Íčko v novém kabátu a prodejna 

Po dlouhých letech turistické informační centrum Středočeské centrály cestovního ruchu prošlo rekonstrukcí. Nyní vítáme turisty v nových prostorách, kde jsou k dostání nejenom propagační materiály, ale i regionální produkty ze středních Čech. Všichni se mohou zastavit pro med, svíčku nebo třeba víno a pivo od středočeských dodavatelů. 

Posily i úspěchy 

Skončil nám i dámský klub. Konečně jsme se dočkali dvou nových mužských kolegů na marketingu a je to osvěžující. Nové kolegyně přivítala i Střední Čechy filmová kancelář. Stále se činí a pomáhá filmařům vytipovat ty nejlepší lokace. Skóre muži vs. ženy je u nás nyní 9:23. 

Nenudí se ani Střední Čechy Convention Bureau. V listopadu zorganizovala už druhé Středočeské fórum cestovního ruchu a nadále pomáhá firmám a institucím vyhledávat ta nejlepší místa pro konference a eventy.  

expozice středních Čech

A fanfáry pro Centrálu!

V dubnu jsme si odnesli z veletrhu Holiday World hned dvě ocenění.  V kategorii „Nejpůsobivější expozice nad 100 m²“ jsme vybojovali 1. místo a v kategorii „Nejzajímavější propagační materiál“ jsme si odnesli 2. místo za soubor propagačních tiskovin na recyklovaném papíře. Tištěné materiály, které už získaly ocenění na Holiday World, uspěly i v soutěži TURISTPROPAG 2024. 

Naše zkušenosti předáváme dál. I v loňském roce jsme proškolili na 100 odborníků z řad destinačních manažerů nebo podnikatelů z oblasti kultury a cestovního ruchu ve středních Čechách.

Kde se dozvědět o naší činnosti více?

Sledovat nás můžete na našich korporátních stránkách, ale i na Facebooku, InstagramuaLinkedIn. Máme také YouTube kanál a na destinačním webu strednicechy.cz  najdete zajímavé tipy na výlety a zážitky ve středních Čechách.