Kraj se v loňském roce pěkně blýskl v médiích. Napsali o nás nejenom čeští, ale i zahraniční novináři, kteří přišli na to, že Česká republika není jen Praha. Na naše press tripy jsme nalákali novináře z více než dvaceti zemí světa. A aby toho nebylo málo, bylo o nás slyšet v éteru několika českých rádií.
Pusť to k vodě!
Všechny červnové soboty a neděle jsme okupovali TV Nova s Víkendovou snídaní vysílanou přímo z těch nejkrásnějších koutů středních Čech. Zaměřili jsme se hlavně na vodu, protože to bylo jedno z hlavních komunikačních témat loňského roku. V květnu jsme totiž veřejnosti představili nový produkt cestovního ruchu Pustit k vodě. Tisková konference proběhla stylově v Marině Nelahozeves, kde se všichni, kteří dorazili, dozvěděli, že region je plný vodních zážitků – ať už přímo na vodě nebo blízko ní.
Marketingovou kampaní #TOPakce jsme stejně jako každý rok podpořili akce, které se konají ve středních Čechách s podporou dotačních titulů Středočeského kraje a nechyběla ani marketingová podpora Středočeského kulturního léta, které proběhlo v krajských příspěvkových organizacích z řad kultury. V loňském roce si na něj probojovaly cestu nejen stálice, které návštěvníci znali z předchozích ročníků, ale i další jména českého hudebního a divadelního průmyslu. Nechybělo ani chybělo letní kino, a to hned na několika místech, nebo představení pro rodiny s dětmi. Na programu bylo celkem 63 akcí, na které dorazilo více než 6.800 diváků.
Sousedé i krajani utíkají k nám
Na jaře a v létě jsme se rozhodli opět nalákat turisty ze Slovenska a Polska. Naše sousedy jsme oslovili vizuální kampaní na varšavském letišti a v polských obchodních centrech. Na Slovensku jsme šli ještě dál a oblékli slovenské autobusy do reklamy středních Čech. Destinaci jsme prezentovali i novinářům v Bratislavě, kde pro nás zahraniční zastoupení CzechTourism uspořádal tiskovou konferenci.
Na podzim jsme se pokusili vizuálem „Utečte z města“ nalákat české návštěvníky, aby pískání kolejí v metru a vlacích vyměnili za šumění listí a vyrazili raději za krásami středních Čech. Vytvořili jsme pro ně i novou landing page.
V září jsme také ve spolupráci s CzechTourism spustili online videokampaň na zahraničních trzích. Cílem bylo podpořit zájem o destinaci Střední Čechy v podzimních měsících. Kampaň zaznamenala vysoký dosah, s miliony zobrazení a výrazným nárůstem interakcí a kliknutí, což potvrzuje úspěšné zacílení a rostoucí zájem publika.
Íčko v novém kabátu a prodejna
Po dlouhých letech turistické informační centrum Středočeské centrály cestovního ruchu prošlo rekonstrukcí. Nyní vítáme turisty v nových prostorách, kde jsou k dostání nejenom propagační materiály, ale i regionální produkty ze středních Čech. Všichni se mohou zastavit pro med, svíčku nebo třeba víno a pivo od středočeských dodavatelů.
Posily i úspěchy
Skončil nám i dámský klub. Konečně jsme se dočkali dvou nových mužských kolegů na marketingu a je to osvěžující. Nové kolegyně přivítala i Střední Čechy filmová kancelář. Stále se činí a pomáhá filmařům vytipovat ty nejlepší lokace. Skóre muži vs. ženy je u nás nyní 9:23.
Nenudí se ani Střední Čechy Convention Bureau. V listopadu zorganizovala už druhé Středočeské fórum cestovního ruchu a nadále pomáhá firmám a institucím vyhledávat ta nejlepší místa pro konference a eventy.
A fanfáry pro Centrálu!
V dubnu jsme si odnesli z veletrhu Holiday World hned dvě ocenění. V kategorii „Nejpůsobivější expozice nad 100 m²“ jsme vybojovali 1. místo a v kategorii „Nejzajímavější propagační materiál“ jsme si odnesli 2. místo za soubor propagačních tiskovin na recyklovaném papíře. Tištěné materiály, které už získaly ocenění na Holiday World, uspěly i v soutěži TURISTPROPAG 2024.
Naše zkušenosti předáváme dál. I v loňském roce jsme proškolili na 100 odborníků z řad destinačních manažerů nebo podnikatelů z oblasti kultury a cestovního ruchu ve středních Čechách.
Kde se dozvědět o naší činnosti více?
Sledovat nás můžete na našich korporátních stránkách, ale i na Facebooku, Instagramua LinkedIn. Máme také YouTube kanál a na destinačním webu strednicechy.cz najdete zajímavé tipy na výlety a zážitky ve středních Čechách.