Go to content
Cestování s obytňákem, karavanem

Úspěch Cestuj srdcem

Náš projekt na podporu cestovního ruchu ve středních Čechách oslovil vloni 750 000 uživatelů sociálních sítí. I díky kampani vzrostl počet zájemců o poznávání středních Čech, jejich přírodních krás a památek, o ubytování v kraji, gastronomické zážitky i mnohé další, často neobvyklé aktivity, které střední Čechy nabízejí.

Představení středočeských regionů influencery se v době, kdy bylo potřeba oživit cestovní ruch, rozhodně vyplatilo. Projekt jste nejspíš sledovali v přímém přenosu. Zúčastnilo se ho celkem 11 influencerů, kteří během pěti týdnů procestovali srdce Čech. Jejich zážitky, které sdíleli na sociálních sítích, oslovily více než 750 000 uživatelů Facebooku, Instagramu a YouTube. O průběhu svého pobytu influenceři aktivně informovali na sociálních sítích, zodpovídali otázky sledujících a někteří dokonce připravili i poutavý článek, podcast nebo video, ve kterých se ohlédli za cestou po středních Čechách.

A co těšilo nás? Třeba natrefit na sociálních sítích na příspěvek někoho cizího, kdo se na dané místo vydal, protože ho viděl u svého oblíbence na Instagramu. V létě v průběhu projektu a také v průběhu loňského podzimu a zimy se to stávalo často. S většinou zapojených influencerů jsme dodnes aktivně ve spojení a vymýšlíme další spolupráci.

Influenceři naplnili cíle projektu – ukázali krásy a možnosti středních Čech a sami se přesvědčili, že vydat se do největšího kraje je skvělý nápad. Zároveň pomohli vyvracet neopodstatněné zaškatulkování středních Čech coby jednodenní destinace. V době, kdy influenceři cestovali a takřka v přímém přenosu své zážitky sdíleli na Facebooku a Instagramu, je sledovalo přes 180 000 lidí. Pořídili na 1200 fotek, natočili zdařilá videa, přidali na 40 příspěvků na Instagram, publikovali krátká videa i články, tipy a další. I díky kampani rapidně vzrostl počet sledujících na instagramovém profilu středních Čech, který v průběhu projektu postupně do správy převzali všichni influenceři – za půl roku z 8 000 na téměř 20 000 sledujících.

Kromě veškerého vynaloženého úsilí jsme do projektu investovali zhruba 196 000 korun. Tato částka pokryla mimo jiné náklady na provize, vstupy, dopravu, jídlo i ubytování, a investice se rozhodně vyplatila. Vzniklý obsah stále využíváme, a navíc jsme získali cennou zkušenost a kontakty.

Tisková zpráva ke stažení ZDE.