Go to content
Úvodní fotka

Tiskové zprávy

Hotel Mlýn Karlštejn archiv SCCR

Turistů ve středních Čechách přibývá

V prvním pololetí letošního roku přijelo do hromadných ubytovacích zařízení ve středních Čechách téměř 566 tisíc návštěvníků, což bylo nejvíce od roku 2012, a zároveň o jednu sedminu více, než kolik přijelo v období před pandemií koronaviru. V porovnání se stejným obdobím loňského roku se ubytovalo o 19 tisíc hostů více. Většinu návštěvníků tvořili tuzemští hosté. Ze zahraničních návštěvníků přijelo nejvíce hostů z Německa, Slovenska, Polska a Rakouska.

Celý článek
Aquapalace Čestlice archiv SCCR

Nejnavštěvovanější místa středních Čech

Nejnavštěvovanějším turistickým cílem ve středních Čechách byl v loňském roce aquapark Aquapalace Praha v Čestlicích, do kterého zamířilo více než 1,1 milionu návštěvníků. Zábavní Park Mirakulum v Milovicích obsadil druhou příčku. V roce 2023 tam zavítalo přes 320 tisíc návštěvníků. Třetí pozici získalo poutní místo Svatá Hora v Příbrami s celkovým počtem 310 tisíc návštěvníků, které v minulých letech v první desítce nefigurovalo. Oproti roku 2022 se do TOP 10 dostalo Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi, a to na šesté místo s meziročním nárůstem o 241 %. Žebříčku, který v červnu zveřejnila agentura CzechTourism, kraluje také Kutná Hora.

Celý článek
MICE setkání

Střední Čechy jako ideální destinace pro firemní akce

Střední Čechy Convention Bureau, které se zaměřuje na propagaci MICE segmentu, zorganizovalo v úterý 21. května společenské setkání pro partnery a klienty. Cílem bylo představení služeb a možností středních Čech a navázání nových kontaktů. Akce, která se konala v prostorách Česko-německé obchodní a průmyslové komory v Praze, propojila partnery z regionu se zástupci firem, asociací a eventových agentur. Hlavním partnerem setkání bylo Czech Convention Bureau.

Celý článek
PhotoPick-92424-1920_ondrej-soukup

Střední Čechy pouští k vodě novou kampaň

Pod názvem Pustit k vodě dnes představila Středočeská centrála cestovního ruchu nový turistický produkt zaměřený na aktivní pobyt u vody i na vodě ve středních Čechách. Zároveň odstartovala kampaň, jejíž hlavním symbolem jsou růžové brýle a vtipné dvojsmysly. Středočeský kraj současně při této příležitosti zhodnotil návštěvnost kraje v minulém roce a symbolicky zahájil novou turistickou sezónu.

Celý článek
PhotoPick-101181-1280_shutterstock-frantic00

Střední Čechy přilákaly v zimě rekordní počet návštěvníků

Přestože bývá vyšší návštěvnost v zimních měsících výsadou horských regionů, zaznamenaly střední Čechy rekordní návštěvnost. Podle údajů Českého statistického úřadu, který zveřejnil počty návštěvníků hromadných ubytovacích zařízení ve Středočeském kraji, přijelo do regionu v prvním čtvrtletí letošního roku celkem 204 tisíc návštěvníků. V porovnání se stejným obdobím loňského roku se ubytovalo o 18,5 tisíc hostů více, což představuje meziroční nárůst o 10 %. Oproti předcovidovému roku 2019 přijelo ve stejném období do středních Čech letos dokonce o 25 % více hostů, což je zároveň nejvíce od roku 2012. V prvním čtvrtletí se zvýšil také počet přenocování, a to o pětinu. Meziročně vzrostl jak počet tuzemských, tak zahraničních hostů. Nejvíce turistů přijelo z Česka, Německa a Slovenska, ale vrací se i hosté z Jižní Koreji.

Celý článek
Plavební průvodce – 2024

Propagační materiály středních Čech bodovaly na soutěži TURISTPROPAG 2024

Středočeská centrála cestovního ruchu získala v rámci soutěže TURISTPROPAG 2024 na veletrhu cestovního ruchu REGIONY ČR v Lysé nad Labem pět ocenění za propagační materiály. V kategorii „PR materiály“ vybojovala 3. místo a zvláštní cenu Ministerstva pro místní rozvoj ČR, v kategorii „Mapy měst a regionů“ si odnesla 1. a 2. místo za soubor propagačních tiskovin a v kategorii "Propagační DL leták" obsadila 2. místo.

Celý článek
expozice středních Čech

Střední Čechy uspěly na veletrhu Holiday World. Odnesly si dvě ocenění

Středočeská centrála cestovního ruchu, která propaguje turistické možnosti regionu, získala na mezinárodním veletrhu cestovního ruchu a turistiky Holiday World dvě významná ocenění. V kategorii „Nejpůsobivější expozice nad 100 m²“ vybojovala v Letňanech 1. místo a v kategorii „Nejzajímavější propagační materiál“ si odnesla 2. místo za soubor propagačních tiskovin na recyklovaném papíře.

Celý článek